Jak zrobić chwosty? DIY tutorial




Zastanawialiście się jak samodzielnie wykonać chwosty? Jest to bardzo proste. Ja do zrobienia swoich używam "mechatych" nici i kordonków (widocznych na zdjęciu poniżej), z nich znacznie łatwiej wykonać chwosty, bo nie każde "śliskie" nici się do tego nadają. Próbowałam chyba z nici tytan i niestety chwosty brzydko się układały, były rozwichrzone, ale zachęcam was do prób.



Do wykonania chwosta potrzebujemy jeszcze kartonik (mój ma ok. 3 cm szerokości, z którego powstaje chwost ok. 3,5 cm długości) oraz ostre nożyczki.

Kładziemy kawałek nitki wzdłuż górnej krawędzi kartonika (zawiążemy ją później) i nawijamy nić. Liczymy nawinięcia, dzięki temu będziemy mogli zrobić dwa chwosty takiej samej grubości. U mnie jest to 120 owinięć. Kiedy mamy wystarczającą liczbę owinięć, ściśle zawiązujemy górną nitkę. Po zawiązaniu, wsuwamy nożyczki po przeciwnej stronie chwosta i rozcinamy nawinięte nici.



Ucinamy kawałek nici i obwiązujemy główkę chwosta. Oplatamy nici jeszcze kilka razy i znów zawiązujemy.



Ja lubię jeszcze schować nitki przy pomocy szydełka, ale wy nie musicie tego robić, pod koralikową czapeczką takie detale nie będą widoczne.





I chwost gotowy. Do wykonania kolczyków zróbcie od razu dwa.

Komentarze

Popularne posty